Методична робота

Методична проблема ліцею

на 2023-2024 навчальний рік
Створення інноваційно-освітнього простору як чинник формування компетентної особистості
в контексті вимог Нової української школи


Методична проблема 
МО класних керівників 1-11 класів на 
2023-2024 навчальний рік

Впровадження у виховний процес Нового Державного стандарту та формування життєвих компетентностей учнів на основі розвитку їх творчих здібностей у ліцеї


Корисні посилання для виховної роботи






ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1.  ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1 Дані обов'язки розроблені на основі Положення про класного керівника навчального
закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 06.09.2000 р. за №434. При складанні даного документу враховані також рекомендації з організації служби охорони праці в загальноосвітньому закладі Міністерства освіти України.

1.2 Класний керівник призначається і звільняється директором школи. Обов'язки класного керівника покладаються директором навчального закладу на педагогічного працівника за його згодою і не можуть бути припинені до закінчення навчального року. У виняткових випадках з метою дотримання прав та інтересів учнів зміна класного керівника може бути здійснена протягом навчального року.

1.3 Класний керівник повинен мати педагогічну вищу чи середню спеціальну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи за умови, що фізичний і психічний стан працівника дозволяє виконувати ці обов'язки.

1.4 Класний керівник підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи.

1.5 У своїй діяльності класний керівник керується Конституцією і законами України, Конвенцією про права дитини, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнівської молоді, правилами і нормами з охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішкільного трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною посадовою інструкцією), трудовим договором.

2. ФУНКЦІЇ

Основними напрямками діяльності класного керівника є:

2.1 Створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і морального формування особистості учнів.

2.2 Виховання громадянина України.

2.3 Виконання вимог державного стандарту загальної середньої освіти» підготовку учнів до подальшої освіти і трудової діяльності.

2.4 Формування колективу класу.

3. ОБОВ'ЯЗКИ

Класний керівник виконує наступні обов'язки:

3.1 Працює з учнями закріпленого за ним класу.

3.2 Здійснює педагогічний контроль за дотриманням учнями Статуту та Правил поведінки, інших документів.

3.3 Інформує про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів педагогічну раду, адміністрацію, батьків, у формі, передбаченій інструктивно-методичними документами та адміністрацією.

3.4 Здійснює вивчення особистості кожного учня в класі, його нахилів, інтересів.

3.5 Створює сприятливе мікросередовище і морально-психологічний клімат для кожного учня в класі.

3.6 Сприяє розвитку в учнів навичок спілкування» допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками.

3.7 Спрямовує самовиховання і саморозвиток особистості учня, вносить необхідні корективи систему його виховання.

3.8 Надає допомогу учням у навчальній діяльності» виявляє причини низької успішності організовує їх усунення.

3.9 Сприяє одержанню додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об'єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання. Координує роботу вчителів та інших учасників навчально-виховного процесу з виконання навчально-виховних завдань.

3.10 Організовує життя колективу класу у відповідності з віковими особливостями та інтересами учня і вимогами суспільства.

3.11 Спільно з органами учнівського самоврядування веде активну пропаганду здорового способу життя; сприяє організації змістовного дозвілля, проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров'я учнів у класі.

3.12 Веде у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок.

3.13 Підтримує постійний контакт з батьками учнів (особами, які їх замінюють), створює умови для профілактики бездоглядності, правопорушень, планує та проводить відповідні заходи.

3.14 Планує виховну роботу в класі.

3.15 Забезпечує дотримання правил безпеки життєдіяльності під час проведення навчального процесу та виховних заходів.

3.16 Оперативно інформує адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.

3.17 Вносить пропозиції з питань покращення і оздоровлення умов проведення навчального процесу, а також доводить до відома завідуюча кабінетом,  адміністрації шкоди про всі недоліки у забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їх здоров'я.

3.18 Проводить інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час проведення виховних заходів з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.

3.19 Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки і побуті, на юді і т.п.

3.20 Бере участь у роботі педагогічної рада школи.

3.21 Проходить періодичні медичні обстеження.

3.22 Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності методичних об'єднань та інших формах методичної роботи.

3.23 Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, в громадських місцях, які відповідають статусу педагога.

4. ПРАВА

Класний керівник має право:

4.1 Брати участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.

4.2 На захист професійної честі й гідності.

4.3 Знайомитися із скаргами та іншими документами» які містять оцінку його роботи, давати відповідні пояснення.

4.4 Захищати свої інтереси самостійно чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов'язаного із порушенням педагогом норм професійної етики.

4.5 На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування за винятком випадків, передбачених законом.

4.6 Вільно вибирати і використовувати методики навчання й виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники.

4.7 Регулярно підвищувати свою кваліфікацію.

4.8 Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.

4.9 Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, залучати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановленому Статутом і Правилами в нутрі шкільного трудового розпорядку.

4.10 Відвідування учнів за місцем їх проживання з метою вивчення умов побуту та виховання (за згодою батьків чи осіб, що їх замінюють).

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

5.1 Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров'я учнів класу під час заходів, які вій проводить, а також за порушення прав і свобод учнів у відповідності з законодавством України.

5.2 За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішкільного трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи і інших локальних нормативних актів, обов'язків, визначених даною інструкцією, класний керівник несе дисциплінарну відповідальність у порядку» передбаченому трудовим законодавством.

5.3 За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також вчинення іншого аморального вчинку класний керівник може бути звільнений з насади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України "Про освіту". Звільнення за подібний вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.

5.4 За навмисне спричинення школі чи учасникам освітнього процесу збитків у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх обов'язків класний керівник несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим чи Цивільним законодавством.

6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ З ТРУДОВИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ ТА АДМІНІСТРАЦІЄЮ

Класний керівник:

6.1 Працює за графіком, складеним виходячи з 30-годинного робочого тижня і погодженим з директором школи.

6.2 Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх класних керівників.

6.3 Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр за формою, визначеною адміністрацією закладу. План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.

6.4 Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий (чи усний, за вимогою) звіт про свою діяльність після закінчення навчального семестру.

6.5 Отримує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового       і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.

6.6 Працює у тісному контакті з вчителями, класними керівниками і батьками учнів (чи особами, що їх замінюють); систематично здійснює обмін інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією та вчителями школи.

6.7 Підзвітний у своїй роботі безпосередньо директору закладу, а у вирішенні питань організації навчально-виховної роботи підпорядкований заступникам директора.

 

Положення  про методичне

об’єднання класних керівників

         Методичне об’єднання класних керівників – це структурний  підрозділ  внутрішньошкільної  системи управління виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.

     1.     Основні  завдання  методичного об’єднання класних керівників:

1. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань   психології та педагогіки.

2. Забезпечення  реалізації єдиних принципових підходів до виховання і соціалізації учнів.

 3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм  і методів роботи.

 4. Координація  планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.

5. Вивчення, узагальнення  та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.

 6. Сприяння створення  й розвитку системи  виховної роботи класних колективів.

         2.     Функції методичного об’єднання класних керівників:

1.Організовує колективне планування  й колективний аналіз діяльності класних колективів.

2.Координує виховну діяльність  класних колективів  та організовує їхню взаємодію в педагогічному  процесі.

3.Визначає та узгоджує  принципи виховання та  соціалізації учнів.

4.Організовує вивчення та застосування класними керівниками  сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.

5.Здійснює обговорення  соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення  передового педагогічного досвіду класних керівників.

6.Оцінює роботу  членів об’єднання, подає адміністрації школи пропозиції щодо заохочення класних керівників.

                  

 

    

Популярні дописи з цього блогу